Вівторок, 21.12.2021

Математика. Ознайомлююсь з іншими одиницями  вимірювання площі. Розв’язую задачі  з швидкістю.

 ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! У сотках (а) виміряються земельні наділи для будівництва будинків, розміри присадибних ділянок, дачних ділянок. А у гектарах (га) -  площі, на яких саджають сільсько-господарські рослини, а саме: овочі, зернові і технічні культури в промислових масштабах (багато). Пригадайте з уроків ЯДС, які культури відносимо до технічних. (Соняшник, цукровий буряк, рапс, рицину, льон).

Виконуємо роботу, обов'язково назвавши ці фігури великими літерами латинського алфавіту, наприклад, ABCD, FKLR.
ВАЖЛИВО! Вимірювати починаємо, приклавши лінійку позначкою 0 на початку сторони фігури.
                                           Задача
Прочитайте задачу. Якого вона типу? (На рух). Які три складові знаємо в задачах на рух? (Швидкість, час, відстань). Як звучить запитання задачі? Так, треба знайти швидкість. Пригадайте формулу знаходження швидкості. (V = S / t ). Правильно: швидкість - це відстань поділена на час. В чому вимірюється швидкість? (Км/год). Уважно подивимося в умові задачі, чи є потрібні числові дані? (Так, є. Це - відстань. Вона дорівнює 960 км.) А що відомо про час? (Літак вилетів об 11.00, а прилетів о 13.00). Скільки годин літак був у дорозі? (13 - 11 = 2 год). Отже, час польоту 2 год, відстань 960 км. Знайдемо швидкість за формулою, підставивши числові дані:
960 : 2 = 480 км/год
Відповідь: 480 км/год  має бути швидкість літака, щоб прилетіти о першій годині дня.



Якого типу задача? (На рух). Які складові задачі на рух знаєте? (Швидкість, час, відстань.) Уважно подивіться, якої складової немає? (Швидкості). А що маємо? (3 години потяг був у дорозі). Що відомо про відстань? (Що за три години потяг пройшов 230 км, що за першу годину пройшов 84 км, за другу - невідомо, але відомо, що на 6 км менше, ніж за першу). На 6 км менше це як? (Це стільки ж, але без 6, тобто 84 - 6). Про що запитується в задачі? (Який шлях пройшов потяг за третю годину?) Чи зможемо одразу відповісти? (Ні). Чому? (Тому що не знаємо, скільки пройшов за 2 години разом.) А чи зможемо взнати це? (Зможемо.) Як? (Додавши відстань, пройдену за першу і другу години разом.)

                                    Розв'язання:

1) 84 - 6 = 78(км) - відстань за ІІ год;

2) 84 + 78 =162 (км) - відстань за І і ІІ год разом;

3) 230 - 162 = 68 (км) - відстань за ІІІ год.

Перш ніж розв'язувати приклади наступного номеру пригадайте порядок дій. Спочатку виконуємо дію в дужках, дії множення і ділення - це дії першого ступеня, а дії додавання і віднімання - дії другого ступеня.


Задача

Прочитавши задачу, подумайте, чому швидкість лавини з мокрого снігу менша, ніж швидкість лавини із сухого снігу?

На 40 м/с менше це як? (Це 60 - 40.) Яка ж швидкість лавини з мокрого снігу? (20 м/с). Тепер, коли нам відомо, що одна швидкість 60 м/с, а інша - 20 м/с, то як знайти У скільки разів одна швидкість більша за іншу? (60 : 20). Отже, 60  : 20 =  3 РАЗИ.

Складання рівняння

        Збільшили НА - це як? (+). Зменшили У - це як? (:). Число, що одержали - це права шалька наших терезів. Виконавши усе, отримали:
                                                       Х + 30 : 6 = 24
Яке це рівняння? (Ускладнене, бо більше однієї дії). Який порядок дій у ньому? (Спочатку ділення, потім - додавання.) Чи можемо виконати першу дію? Ділення? (Так.)
                                                       Х + 5 = 24
Яке тепер стало рівняння? (Просте.)
                                                       Х = 24 - 5 
                                                       Х = 19
Підставимо отриманий результат замість Х
                                                       19 + 30 : 6 = 24
                                                                     24 = 24

Домашнє завдання: стор.118 №684, 685 виконати.

Українська мова. Урок розвитку мовлення. Пишу переказ тексту

 

Сергійко і Леся гралися в садку. Повз них стежкою йшла незнайома бабуся. В одній руці вона несла кошик з грушками, другою опиралася на довгу сукувату палицю.

Спіткнулась бабуся об камінець, що лежав на стежці, і мало не впала. Не втримала кошика, випустила з рук, і груші розсипалися.

— От лихо! — скрушно мовила вона.

Відкинула палицею камінець зі стежки і заходилася збирати розсипані груші.

Тільки їй, старенькій, мабуть, важко було нахилятися за ними. Та, видно, ще й недобачала. Мацала, мацала навколо себе по стежці, по траві, поки не знаходила яку грушу.

Сергійко підійшов до бабусі, став показувати, де вони лежать.

— Ось... ось...— тикав пальцем. А коли бабуся й тоді водила руками не там, де він показував, Сергійко сердився: — Та не там! Ось тут...

Бабуся слухняно підбирала.

Прибігла й Леся. Побачила, що вони роблять, метнулася, швиденько визбирала решту груш у фартушок і висипала в кошик.

— Спасибі вам, дітки, що допомогли,— подякувала бабуся.— Нате ж вам за це. Це тобі, дівчинко,— дала Лесі дві здоровенні, підрум'янені з боків груші.— А це тобі, хлопчику,— простягла Сергійкові вже не дві, як сестричці, а чомусь лише одну грушу, хоча також велику й підрум'янену.

Ще раз подякувала їм, попрощалася й рушила далі стежкою.

Раді були Сергійко й Леся. Одразу ж побігли додому розповісти мамі, як вони допомогли старенькій і які гарні груші дала вона їм за те. Мама теж раділа, що діти в неї такі чемні та ввічливі.

— Молодці, молодці! — хвалила.

Раптом вона помітила, що в Лесі дві груші, а в Сергійка тільки одна.

— Мабуть, уже з'їв? — спитала сина.— І я не втерпіла б покуштувати...

— Ні, я не їв,— заперечив Сергійко.— Бабуся так і дала: Лесі дві, а мені одну.

— Чого ж це? — здивувалась мама.

— Не знаю...— і сам дивувався Сергійко.— Може, тому, що Леся дівчина або — що мала.

— Та ні, тут щось не те,— не погодилася мама.— Ану, гарненько розкажіть, як ви допомагали бабусі.

Сергійко й Леся розповіли.

— Отепер мені ясно, чому вона тобі, Сергійку, тільки одну дала,— сказала мама.— А могла б зовсім не давати.

— Чому, мамо? — збентежився Сергійко.

— А ти сам добре подумай,— відповіла докірливо мама.— Тоді й зрозумієш.


Поясни, як розумієш значення поданих слів:

Скрушно, заходилася,мацала, метнулася.


Домашнє завдання: розібрати прийменники як частину мови ( зразок - стор.78):
За давньою (традицією), Новий (рік), срібну (монетку), власні (черевички).

ЯДС. Лісостеп

Передивіться відеоролик, скажіть, які області України знаходяться в лісостепу?


 Домашнє завдання: стор. 137 - 140 підручника, зошит стор. 67, впр 1, стор.68, впр.3, 4, 5, 6


Код доступу 1969167
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua


Код доступу 1998624
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

Тести активні до 21.00, 21.12.2021.


Мистецтво. Новий рік не за горами, заспіваймо пісню з нами.


Розучуємо пісню, готуємося співати разом на наступному уроці.


ДІТ. Проєкт "Лісова красуня".









Комментарии

Популярные сообщения из этого блога