Вівторок, 21.12.2021
Математика. Ознайомлююсь з іншими одиницями вимірювання площі. Розв’язую задачі з швидкістю.
ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! У сотках (а) виміряються земельні наділи для будівництва будинків, розміри присадибних ділянок, дачних ділянок. А у гектарах (га) - площі, на яких саджають сільсько-господарські рослини, а саме: овочі, зернові і технічні культури в промислових масштабах (багато). Пригадайте з уроків ЯДС, які культури відносимо до технічних. (Соняшник, цукровий буряк, рапс, рицину, льон).
960 : 2 = 480 км/год
Відповідь: 480 км/год має бути швидкість літака, щоб прилетіти о першій годині дня.
Якого типу задача? (На рух). Які складові задачі на рух знаєте? (Швидкість, час, відстань.) Уважно подивіться, якої складової немає? (Швидкості). А що маємо? (3 години потяг був у дорозі). Що відомо про відстань? (Що за три години потяг пройшов 230 км, що за першу годину пройшов 84 км, за другу - невідомо, але відомо, що на 6 км менше, ніж за першу). На 6 км менше це як? (Це стільки ж, але без 6, тобто 84 - 6). Про що запитується в задачі? (Який шлях пройшов потяг за третю годину?) Чи зможемо одразу відповісти? (Ні). Чому? (Тому що не знаємо, скільки пройшов за 2 години разом.) А чи зможемо взнати це? (Зможемо.) Як? (Додавши відстань, пройдену за першу і другу години разом.)
Розв'язання:
1) 84 - 6 = 78(км) - відстань за ІІ год;
2) 84 + 78 =162 (км) - відстань за І і ІІ год разом;
3) 230 - 162 = 68 (км) - відстань за ІІІ год.
Перш ніж розв'язувати приклади наступного номеру пригадайте порядок дій. Спочатку виконуємо дію в дужках, дії множення і ділення - це дії першого ступеня, а дії додавання і віднімання - дії другого ступеня.
Прочитавши задачу, подумайте, чому швидкість лавини з мокрого снігу менша, ніж швидкість лавини із сухого снігу?На 40 м/с менше це як? (Це 60 - 40.) Яка ж швидкість лавини з мокрого снігу? (20 м/с). Тепер, коли нам відомо, що одна швидкість 60 м/с, а інша - 20 м/с, то як знайти У скільки разів одна швидкість більша за іншу? (60 : 20). Отже, 60 : 20 = 3 РАЗИ.
Складання рівняння
Сергійко і Леся гралися в садку. Повз них стежкою йшла незнайома бабуся. В одній руці вона несла кошик з грушками, другою опиралася на довгу сукувату палицю.
Спіткнулась бабуся об камінець, що лежав на стежці, і мало не впала. Не втримала кошика, випустила з рук, і груші розсипалися.
— От лихо! — скрушно мовила вона.
Відкинула палицею камінець зі стежки і заходилася збирати розсипані груші.
Тільки їй, старенькій, мабуть, важко було нахилятися за ними. Та, видно, ще й недобачала. Мацала, мацала навколо себе по стежці, по траві, поки не знаходила яку грушу.
Сергійко підійшов до бабусі, став показувати, де вони лежать.
— Ось... ось...— тикав пальцем. А коли бабуся й тоді водила руками не там, де він показував, Сергійко сердився: — Та не там! Ось тут...
Бабуся слухняно підбирала.
Прибігла й Леся. Побачила, що вони роблять, метнулася, швиденько визбирала решту груш у фартушок і висипала в кошик.
— Спасибі вам, дітки, що допомогли,— подякувала бабуся.— Нате ж вам за це. Це тобі, дівчинко,— дала Лесі дві здоровенні, підрум'янені з боків груші.— А це тобі, хлопчику,— простягла Сергійкові вже не дві, як сестричці, а чомусь лише одну грушу, хоча також велику й підрум'янену.
Ще раз подякувала їм, попрощалася й рушила далі стежкою.
Раді були Сергійко й Леся. Одразу ж побігли додому розповісти мамі, як вони допомогли старенькій і які гарні груші дала вона їм за те. Мама теж раділа, що діти в неї такі чемні та ввічливі.
— Молодці, молодці! — хвалила.
Раптом вона помітила, що в Лесі дві груші, а в Сергійка тільки одна.
— Мабуть, уже з'їв? — спитала сина.— І я не втерпіла б покуштувати...
— Ні, я не їв,— заперечив Сергійко.— Бабуся так і дала: Лесі дві, а мені одну.
— Чого ж це? — здивувалась мама.
— Не знаю...— і сам дивувався Сергійко.— Може, тому, що Леся дівчина або — що мала.
— Та ні, тут щось не те,— не погодилася мама.— Ану, гарненько розкажіть, як ви допомагали бабусі.
Сергійко й Леся розповіли.
— Отепер мені ясно, чому вона тобі, Сергійку, тільки одну дала,— сказала мама.— А могла б зовсім не давати.
— Чому, мамо? — збентежився Сергійко.
— А ти сам добре подумай,— відповіла докірливо мама.— Тоді й зрозумієш.
Поясни, як розумієш значення поданих слів:
Скрушно, заходилася,мацала, метнулася.
Комментарии
Отправить комментарий