27.10.2021 р. ЯДС. Славетні творці української держави 

Кого називають славетними? Славетними українцями. Подивіться на мапу України. Які міста названі на честь славетних українців?


Так, це міста Хмельницький, Івано-Франківськ,Кропивницький (в недалекому минулому Кіровоград). І це тільки обласні центри. Багато невеликих містечок і сіл носять імена славетних українців - тх людей, які доклали чимало зусиль до створення нашої країни.

Україна має славну та героїчну історію. Українці ніколи не нападали на інші держави, а мужньо боронили свої кордони. І зараз продовжують боронити рідну землю на сході держави.

Звернімося до історії.
      Роздивіться світлини і пригадайте з попередніх уроків, чим відомі ці історичні постаті.
Княгиня Ольга

           
                                          Богдан Хмельницький


                                                     Іван Мазепа
    

                                     Григорій Савович Сковорода


Знайдіть коротку інформацію про цих людей, що є славетними українцями.

Подумайте, якими ще словами можна назвати всіх цих людей? Доберіть прикметники, іменники
Відомі, видатні, шановані, патріоти...
Поки ви ще малі, але пройде зовсім небагато часу, і ви будете докладати зусиль для розбудови нашої молодої незалежної держави. А що зараз ви зможете зробити для неї?
Хто такі патріоти, чи можете ви себе, діти назвати патріотами?

Опрацюйте сторінки 60-62 підручника, дайте відповіді на питання "Перевіряємо себе" (стор. 62). Це й буде вашим домашнім завданням.


Математика. Розглядаю дріб як частку від ділення. Розв’язую задачі з дробами. Обчислюю вирази на кілька дій.

стор. 53 підручника, №301
-Як знайти частину від числа?
Отже, 3/4 від 1 год (1 год=60 хвл) це
60 : 4 х 3 = 45 хвл;
Аналогічно знаходимо інші числа.

ЗАДАЧА №302
Про що йдеться в задачі? Які числові дані і що вони означають? Чи всі числові дані цілі числа? Про що запитується в задачі? Чи зможемо одразу відповісти? Чому?(Тому що не знаємо скільки витратив на книжки). А можемо про це дізнатися? (Так.) Книжок було 2, кожна коштувала 30 грн. Щоб дізнатися,скільки витратив, достатньо 30 х 2. Отримаємо 60 грн. Але питання звучить:скільки грошей було спочатку. Очевидно, що спочатку грошей було більше, ніж витратив. А витратив 5/6 від тих, що були. Отже, пригадуємо правило


За правилом:60:5 х 6 = 72(грн) -  було спочатку.
Перевіримо:
72 : 6 х 5 = 60 (грн) - витрачено на книжки.
Відповідь: 72 грн було у хлопчика спочатку.


Прочитайте пояснення  №303 на стор.53. Спробуй пояснити так само.


Задача № 305.
Що таке периметр? (Сума довжин усіх сторін.)
Скільки сторін у прямокутника? (4). Причому протилежні сторони рівні. Отже, що означають числові дані? На 60 м менша це як? (це стільки ж, тобто 100, але без 60) Яка дія ? (Віднімання.)Отже, щоб відповісти на основне запитання, треба знати периметр. Коли взнали, що ширина 100 - 60 = 40 (м), то легко дізнаємося периметр.
100+40+100+40=280 (м) - Р садиби;
5/7 уже огорожено. Це значить, що усі 280 м поділили умовно на 7 частин і пофарбували 5 цих частин:


280 : 7 Х 5 = 200 (м) -вже пофарбовано;
Але весь паркан має довжину 280м. Ми знаємо, що 200 м вже пофарбовано. То як знайти СКІЛЬКИ ЗАЛИШИЛОСЯ? Якою дією шукаємо те, що залишилося? Звісно, відніманням.
280 - 200 = 80 (м) - залишилося пофарбувати.
Відповідь 80 м паркану залишилося пофарбувати.
Для самостійного розв'язання №  306,307 стор. 54.


Домашнє завдання стор 54, №309, 310.
У зошитах "3000 вправ" стор. 29



УКРАЇНСЬКА МОВА


Виконання вправи 2 стор. 50 підручника.






         А тепер попрацюємо в зошиті "3000 вправ". Стор. 22. Спираючись не правило, встав потрібні букви в слова.
Оціни себе, намалювавши сонечко, хмаринку або крапельки дощу в кружечок під вправою.
Домашнє завдання: вправа 7 стор. 52 підручника.

                              Літературне читання.

Заяче сало. Українська народна казка. Казка. Види казок. Дійові особи


        Прослухайте казку "Заяче сало". Продивіться і запам'ятайте   головних героїв. Подумайте, якими б словами ви охарактеризували їх.

Пан                                                                        Петро
брехливий                                                             розумний
жадібний                                                        хитрий
хвастливий                                                 спокійний
недалекоглядний                                          мудрий

Якою самостійною частиною мови ми змогли описати головних героїв? (Прикметником). Що таке прикметник? (Самостійна частина мови, що називає ознАку предмета  і відповідає на питання який? яка? яке? які?)
Діти, головних героїв ще можна назвати дійовими особами. Чому саме дійовими? Та тому, що вони діють, з ними "оживає" сюжет твору.   
Діти, а ще їх можна назвати персонажами. 
Головні герої, дійові особи  і персонажі - це синоніми. Пригадуйте, ці слова складають синонімічний ряд.
Яка, на вашу думку, головна думка казки?
Читання української народної казки "Заяче сало".
Прочитайте казку в особах з батьками або братиками чи сестричками. Пригадайте правила читання в особах. Не забувайте, як читаються слова автора.
Дайте відповіді на запитання після казки.    
Навчіться читати казку цілими словами. Це й буде ваше домашнє завдання.



Комментарии

Популярные сообщения из этого блога